loading...
ایران از چشم جوان
Mehdi بازدید : 278 جمعه 31 تیر 1390 نظرات (0)

بعد از حضور مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت در تاريخ ۲۷ تير در بيمارستاني كه علي خليلي طلبه ناهي از منكر در آن بستري است، وي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، به نقل از مادر اين طلبه مدعي شد كه آنها فقط به ۲ يا ۳ بيمارستان مراجعه كردند و اين بيمارستان‌ها موفق به پذيرش طلبه نشدند.

به همين دليل خانم مشتاق‌فر مادر اين طلبه جوان خواستار انجام گفت‌وگويي در اين خصوص شد تا درباره نحوه مطلع شدن از حادثه، پيگيري پذيرش علي در ۲۶ بيمارستان، شكايت از متهمان و وضعيت فعلي علي خليلي توضيحاتي را ارائه دهد. آنچه در پي مي‌آيد گفت‌وگويي با مادر علي خليلي است كه در محل بيمارستان عرفان انجام شد.

خانم مشتاق‌فر درباره حال فعلي فرزند خود گفت: در حال حاضر وضعيت علي رو به بهبود است ولي قادر به تكلم و حركت دادن قسمت راست بدن خود نيست، اما دوستان و آشنايان را مي‌شناسد و واكنش نشان مي‌دهد.

مادر طلبه جوان در خصوص نحوه مطلع شدن از اين حادثه گفت: شب ولادت امام زمان (عليه ‌السّلام) ساعت ۱۱ بود كه با علي تماس گرفتم كه گفت تا يك ساعت بعد به خانه مي‌آيم. اما ساعت يك نيمه شب يكي از دوستان علي تماس گرفت و به پدر علي گفت: علي تصادف كرده و الآن در بيمارستان تهران‌پارس است.

وي ادامه داد: وقتي به بيمارستان رسيديم ديدم حدود ۴۰ نفر از دوستان علي در بيمارستان حضور دارند كه همين موضوع شك و نگراني مرا بيشتر كرد و وقتي متوجه صحبت يكي از دوستان علي كه گفت: "كاش مادرش نمي‌آمد " شدم، فهميدم كه اتفاق ناگواري براي علي افتاده است. وقتي وارد بخش اورژانس شديم علي را روي يك تخت ديدم كه تعدادي پرستار دور او جمع شده ‌بودند و به شدت از گردن او خون خارج مي‌شد. همان‌جا بود كه يك نفر به من گفت علي را با قمه زده‌اند.

مشتاق‌فر درباره نحوه درگيري و مجروح شدن علي گفت: گويا رانندگان خودروي پرايد براي دو خانم ايجاد مزاحمت كرده بودند كه علي از آنها خواسته بود دست از اين‌كار بردارند و از آنجا بروند، اما آنها به همراه راكبان موتورسيكلتي كه همراهشان بود به علي و دوستانش حمله كرده و در نهايت يكي از راكبان موتورسيكلت با قمه به شاهرگ علي مي‌زند.

مادر اين طلبه افزود: متأسفانه تا نيم ساعت بعد از حادثه هيچ‌ خودروي عبوري به دوستان علي كمك نكرد تا او را به بيمارستان برسانند تا اينكه دو جوان كه در حال عزيمت به شمال كشور بودند با ديدن پيكر نيمه‌جان علي از سفر خود منصرف شده او را به بيمارستان رساندند و يكي از دوستان علي با موتور، پرايد را تعقيب كرد و موفق شد شماره پلاك را بنويسد.

وي با انتقاد از وزارت بهداشت به خاطر عدم پذيرش علي از سوي ۲۶ بيمارستان گفت: وقتي در پايتخت ما اين اتفاقات مي‌افتد و وضعيت اين‌گونه است، معلوم نيست در شهرهاي دورافتاده مردم چه وضعيتي دارند.

مشتاق‌فر گفت: وزير بهداشت وقتي به بيمارستان آمد به تيم همراه وي گفتم: راضي به فيلم‌برداري نيستم و حق نداريد اين كار را بكنيد. اما به من گفتند: ما اين فيلم را فقط براي آرشيو وزارت بهداشت و حل مشكلات مردم مي‌خواهيم و شخص وزير هم به من قول داد كه فيلم از تلويزيون پخش نشود، اما سؤال من اين است كه خانم وزير، با اين فيلم قرار بود چه مشكلي از مردم را حل كنند. با اين فيلم مشكل بيمارستان‌هايتان حل شد يا مشكل پزشكاني كه هيچ‌كدام در بيمارستان نبودند؟

مادر طلبه ناهي از منكر با بيان اينكه چرا فرزند من بايد ۵ ساعت بعد از مجروح شدن، آن‌هم از ناحيه گردن، به اتاق عمل برود، گفت: وقتي به خود آمدم، ديدم آن بيمارستان وضعيت مناسبي ندارد. به يكي از بستگانم زنگ زدم و او از من خواست فورا به بيمارستان‌هاي طالقاني، شهداي تجريش و دي زنگ بزنم.

وي ادامه داد: همه دوستان علي با موتورسيكلت به ۲۶ بيمارستان مراجعه كردند و خودم هم با اين بيمارستان‌ها تماس گرفتم، حال چرا وزير بهداشت بايد در تلويزيون بگويد فقط ۲ يا ۳ بيمارستان؟ چرا در مصاحبه وزير بهداشت صحبت‌هاي من حذف شده بود و چرا فقط به صحبت‌هاي وي اكتفا شد؟

* زنده ماندن علي معجزه بود

مادر طلبه ناهي از منكر با بيان اينكه زنده ماندن "علي " معجزه و لطف امام زمان (عليه ‌السّلام) بود، گفت: چرا نبايد براي فرد مجروحي كه حتي يك ثانيه هم براي او حياتي است، دسترسي آسان به بيمارستان داشت؟ وقتي من به بيمارستان عرفان آمدم پزشكان به من گفتند داخل رگ‌هاي علي آب وارد شده و ديگر كاري نمي‌توان كرد. آيا براي خانم وزير قابل قبول است كه چنين مجروحي بعد از ۵ ساعت وارد اتاق عمل شود؟ متخصصان عروق بايد به اين سؤال پاسخ بدهند كه واقعاً براي كسي كه از ناحيه شاهرگ مجروح شده، چند دقيقه زمان براي زنده ماندن نياز است.

* درخواست رسيدگي فوري به پرونده و اشد مجازات را براي متهمان دارم

وي درباره خواسته خود از مسئولان قضايي خاطرنشان كرد: مي‌دانم وضعيت رسيدگي به پرونده‌ها در دستگاه قضايي چگونه است اما از مسئولان قضايي مي‌خواهم كه به اين پرونده باسرعت رسيدگي كنند.

* دغدغه "علي " نجات نوجوانان از وضعيت نامناسب فرهنگي در جامعه بود

مادر اين طلبه جوان با بيان اينكه: "فرزند من آن‌طور كه در مطبوعات آمده، حجت الاسلام ۲۷ ساله نبود "، گفت: علي طلبه ترم دوم حوزه است كه فقط ۱۹ سال سن دارد. او اصلاً آدمي سياسي نبود و فقط دغدغه نجات هم‌سالان خود از وضعيت نامناسب فرهنگي فعلي در جامعه را داشت.

مشتاق‌فر ادامه داد: علي را بيخود بزرگ نكنيد. من براي اين اجازه ندادم از او فيلم‌برداري كنند چون بچه من چيزي نبود كه بخواهند آن‌قدر او را بزرگ كنند چرا كه او هم مانند بسياري ديگر از جوانان اين جامعه به وظيفه خود عمل كرد.

* اگر به‌جاي علي، فرد ديگري بود، مسئولين به عيادت مي‌آمدند؟

وي اظهار داشت: اما سؤال من از مسئولان اين است كه اگر به جاي فرزند طلبه من، اين اتفاق براي جوان ديگري رخ مي‌داد آيا وزير بهداشت، نمايندگان مجلس و سرداران و مسئولان ديگر به عيادت او مي‌آمدند؟ مسئولان بپذيرند كه در اين بخش مخصوصاً بيمارستان‌ها مردم با مشكل روبه‌رو هستند و يكي از خواسته‌هاي اوليه مردم، آسايش است كه با وزارت بهداشت گره خورده و زماني كه ده‌ها پزشك پاسخگوي يك بيمار نيستند، مردم چگونه به آرامش خواهند رسيد؟

* بيمارستان عرفان ۵ ميليون گرفت اما تنها بيمارستاني بود كه فرزند مرا پذيرش كرد

مادر اين طلبه جوان در پاسخ به برخي از انتقادها از بيمارستان عرفان كه پذيرش علي را به واريز ۵ ميليون تومان كرده بود گفت: بله، بيمارستان عرفان اين مبلغ را درخواست كرد اما تنها بيمارستاني بود كه علي را پذيرش كرد و اگر پول بيشتري هم مي‌خواستند من تهيه مي‌كردم، چون در همان لحظه كه علي را به بيمارستان رسانديم، با پزشك متخصص تماس گرفتند تا به بيمارستان بيايد در حالي كه هيچ‌كدام از بيمارستان‌هاي ديگر مانند آتيه، پارسيان و دي كه آنها هم خصوصي بودند، اين كار را نكردند.

* متخصصان ما در ايام تعطيلات خارج از كشور هستند

مشتاق‌فر با بيان اينكه من مي‌دانستم كه بيمارستان‌هاي طالقاني و تجريش متخصص عروق دارند، ادامه داد: اما سوال اينجاست كه آنها كجا بودند. چرا متخصصان و پزشكان ما در تعطيلات همگي خارج از كشور هستند و چرا آنها نبايد مانند ديگر اعضاي بيمارستان كشيك باشند.

* افسر پرونده شاهدان و متهمان پرونده را رو در رو كرد

مادر علي خليلي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: متأسفانه افسر پرونده هم در اقدامي عجيب، شاهدان و متهمان پرونده را رو در روي هم قرار داد كه همين كار باعث شد ۲ شاهد حادثه نخواهند و نتوانند از خانه خارج شوند. چرا نبايد شاهدان از پشت ديوار شيشه‌اي مخصوص متهمان را شناسايي كنند. من حال آن پدر و مادر را مي‌فهمم و مي‌دانم كه هر لحظه نگران حمله به خود و فرزندانشان هستند.

وي ادامه داد: در آن ساعات به هركس كه مي‌توانستم التماس كردم كه آمبولانس و هليكوپتر امداد براي علي بفرستند، اما آمبولانس ويژه يك ساعت بعد از حادثه آمد و ديگر آمبولانس‌ها هم اصلا نيامدند.

مشتاق‌فر ادامه داد: من فقط از وزارت بهداشت شاكي هستم و به زودي در دادسراي كاركنان دولت از شخص وزير بهداشت شكايت خواهم كرد چون به قول خود مبني بر عدم پخش فيلمي كه از علي تهيه كرده بودند عمل نكرد.

وي گفت: من خودم هم مي‌توانستم فيلم علي را در اختيار سايت‌ها قرار بدهم اما نمي‌خواستم فرزندم بي‌دليل بزرگ شود و اين كار وزير بهداشت فقط براي لاپوشاني مشكلات و اشتباهات بود.

مادر اين طلبه جوان اظهار داشت: اتفاقي كه براي علي افتاد، براي اولين بار نبود و بارها از اين اتفاق‌ها افتاده است و وزير بهداشت بهتر است به جاي اين كارها به دنبال اصلاح وضعيت بيمارستان‌ها، جراحان و پزشكان باشد.

وي خاطرنشان كرد: ما نه يك بيمارستان بلكه با ۲۶ بيمارستان تماس گرفتيم و پرينت تماس‌ها را در اختيار داريم و از مسئولان امنيتي مي‌خواهم پرينت تماس ما با اين بيمارستان‌ها را بررسي كنند.

* خانم وزير يك جوان ۲۰ ساله حال من را درك كرد اما شما ....

مشتاق‌فر ادامه داد: خدا شاهد است اگر دوستان بسيجي علي نبودند، الان فرزند من هم زنده نبود. من به خاطر حال بدي كه داشتم بسيار به آنها پرخاش كردم اما آنها حتي سرشان را هم بالا نياوردند تا جواب مرا بدهند و فقط براي آرامش من تلاش مي‌كردند. خانم وزير بهداشت! اين جوانان ۲۰ ساله حال مرا فهميدند اما شمايي كه مادر هستيد، حال مرا نفهميديد!

گفتني است رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز با اشاره به حادثه‌اي كه براي طلبه ناهي از منكر رخ داد، گفته بود: ۲۶ بيمارستان تهران بزرگ به نوعي از پذيرش اين بيمار اجتناب كردند و اميدواريم آزمون توانمندي‌هاي اخلاقي پزشكان را شاهد باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: مسئولان رده بالاي وزارت بهداشت هنوز پيگير مسئله هستند كه چرا در مراكز پزشكي ما كه افتخارشان تربيت نخبه‌هاي پزشكي است بايد اينگونه كوتاهي شود. بايد بينديشيم و واكاوي كنيم كه چگونه افراد را آموزش دهيم كه فقط اندوخته علمي تنها نداشته باشند بلكه اندوخته اخلاقي هم همراه باشد كه بر اساس آن به بيماران خدمت كنند و ديگر شاهد حوادث اين‌چنيني در بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي نباشيم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ در تاریخ 31 تیر ماه 1390 راه اندازی شد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 108
  • بازدید کلی : 18,019